Regulamin wyjazdów

Nowe zasady dotyczące wyjazdów obowiązujące 

od marca 2023 roku

1. Odbieranie dziecka z biwaku przed wyznaczoną godziną jest zabronione. Jest to dopuszczalne tylko w momencie, gdy zgłosi się taką potrzebę odpowiednio wcześniej - przed przyjazdem na biwak lub w sytuacjach wyjątkowych.

Odbieranie dzieci z wyjazdu wcześniej bez uprzedniej informacji wprowadza zamieszanie. Powoduje, że dzieci gubią swoje rzeczy, nie doprowadzają sal do porządku, pozostawiając z tym problemem pozostałych uczestników wyjazdu. 

Przykład prawidłowego postępowania: Organizatorzy wyjazdu podają godzinę opuszczenia miejsca pobytu na 12:00. Oznacza to, że rodzic może najwcześniej o tej godzinie odebrać swoje dziecko z biwaku. Dzieci mogą zostać odebrane przez rodziców od wskazanej godziny tylko jeżeli kierownik wyjazdu bądź bezpośredni przełożony zatwierdzi, że sala, w której przebywało dziecko oraz obszar sprzątania jednostki, do której należy, jest pozostawiony w odpowiednim stanie. Może odebrać je wcześniej tylko w przypadku, gdy zgłosi to zanim rozpocznie się biwak (bądź inna forma wypoczynkowa) oraz przywożąc ze sobą odpowiednio sporządzone oświadczenie

2. Kategoryczny zakaz ruszania rzeczy szkolnych – nikt nie ma prawa otwierać szafek, używać krzeseł nauczycieli, ruszać kwiatków, pisać po tablicy, itp. Te rzeczy należą do szkoły, za zniszczenie ich odpowiadamy my. Osoby odpowiedzialne za zniszczenia będą ponosić koszty związane z naprawą. Kadra ma obowiązek uczulić na to przed każdym wyjazdem zarówno rodziców jak i dzieci. Za ruszanie mienia szkolnego, które nie jest wskazane do naszego użytku, grozi wydalenie z wyjazdu. 

3. Zakaz wchodzenia na teren szkoły przez osoby, które nie są uczestnikami biwaku – dotyczy to rodziców pociech i kadry oraz pozostałych członków rodziny. Wejść na teren szkoły można tylko pod warunkiem uzgodnienia tego z kierownikiem. Nie należy wchodzić do szkoły bez zapowiedzi, nawet na chwilę, żeby coś zostawić. Stwarza to zagrożenie dla osób przebywających na biwaku – pracownicy szkoły nie znają rodziców pociech, nie wiedzą, kiedy wpuszczą na teren szkoły nieodpowiednią osobę. 

4. Odpowiedzialność za obszary sprzątania – wyznaczone rejony sprzątania mają być spisane i zatwierdzone przez kadrę zanim dojdzie do faktycznych czynności związanych z porządkami. Każdy ma obowiązek dopilnować porządku zarówno w salach, w których spały dzieci, jak w obszarach przydzielonych do każdej jednostki. Za posprzątanie uważa się: zamiatanie podłogi, umycie podłogi, ustawienie ławek i krzeseł, umycie blatów, na których stały rzeczy uczestników, odłożenie wszystkiego na miejsce, wyniesienie śmieci. Dodatkowe czynności może zlecić kierownik wypoczynku. Kadra ma obowiązek dopilnować, aby uczestnicy wypoczynku doprowadzili swój obszar do porządku. Po zakończeniu sprzątania każdy przynależący do jednostki obszar mają obowiązek pokazać drużynowemu (bądź osobie zastępującej na wyjeździe drużynowego), który oceni czystość i powie, co wymaga poprawy. Przy sprawdzaniu czystości uczestniczy cała jednostka, aby każdy widział co wymaga poprawy. Po zakończeniu oględzin przez drużynowego i po naniesieniu poprawek obszar należy zgłosić do oceny kierownikowi wypoczynku (bądź osobie przez niego wyznaczonej), który w obecności przynajmniej kadry ponownie sprawdzi czystość i zasugeruje ewentualne poprawki.

5. Jako kadra pilnujemy, aby nasi harcerze zachowywali się odpowiednio i odzywali się z szacunkiem – zwracamy im uwagę na niewłaściwe słowa i gesty, uczymy jak należy zachowywać się w przestrzeni wspólnej. To nasz wspólny obowiązek ich wychowywać i wyznaczać zasady, ponieważ to nasi harcerze nas reprezentują. W przypadku braku posłuszeństwa istnieje możliwość wydalenia uczestnika z wyjazdu bądź nałożenia zakazu na uczestnictwo w wyjazdach środowiska.

6. Osobą pierwszego kontaktu jest kadra – to do niej zarówno rodzice jak i uczestnicy kierują swoje pytania. Gdyby członek kadry nie znał odpowiedzi na pytania, jest zobowiązany uzyskać odpowiedź od komendanta wypoczynku. Uczestnicy nie pomijają kadry w uzyskiwaniu informacji, czyli ich drogą pierwszego kontaktu nie są rodzice. Oznacza to, że w przypadku złego samopoczucia, tęsknoty, problemów, itp. uczestnicy mają obowiązek poinformować o tym najpierw kadrę, ponieważ to ona będzie mogła najszybciej pomóc i zareagować.

7. Zakaz palenia, spożywania alkoholu i środków odurzających – na wyjazdach obowiązuje zakaz palenia papierosów, papierosów elektronicznych, picia alkoholu i spożywania wszelkich nielegalnych substancji. Osoby łamiące ten zakaz będą odsyłane do domu i nie będą mogły jeździć na wyjazdy harcerskie z naszym środowiskiem. Rodzice mają obowiązek odebrać swoją pociechę z miejsca wypoczynku w przypadku złamania tej zasady.

Niniejsze zasady obowiązują komendę, radę, kadrę oraz wszystkich członków 33 Białostockiego Szczepu Drużyn Harcerskich i Zuchowych „Jagiellonowie” podczas wyjazdów w każdym roku harcerskim. Mowa zarówno o biwakach jednostek i szczepu, jak i zimowiskach oraz obozach letnich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz